Schaefer V44, a "teraszos" yacht
Amikor egy új jacht tervezéséről és gyártásáról van szó, tisztában kell lenni azzal, hogy mi a hajó tervezett küldetése. A gyártók részéről gyakori kísértés, hogy minden potenciális vevő szinte mindent megengedhet magának, és ez általában azt eredményezi, hogy az igényeket nem jól mérik fel. Ezt a csapdát az új Schaefer V44 elkerüli azzal, hogy nyilvánvaló és jól meghatározott küldetése van, márpedig ebben az esetben a kényelem és elegancia mindenek előtti szempont volt.
A V44 az általános megjelenés, a fedélzeti felszereltség, a belső elrendezés, a meghajtási rendszer és a teljesítmény tekintetében is igen feltűnő hajó. Megjelenése alapvetően modern, de a kortárs harsányság leghalványabb jele nélkül. A magas oldalfal szárazon tartja a hajót, és bőséges fedélzet alatti belmagasságot hagy, mindezt anélkül, hogy többemeletes tortára hasonlítana a hajó kontúrja.
A döntött szélvédője egy meghosszabbított keménytetővé olvad össze, amely nem csak a karcsú megjelenést fokozza, hanem kiváló védelmet nyújt a nap, a záporok és a durva időjárási viszontagságok ellen is. A teljes körbejárható fedélzet elrendezése bőséges szabadtéri életteret biztosít. Marcio Schaefer tervező számos igazán mesteri húzást dolgozott ki a fedélzet feletti elrendezésben. A legkülönlegesebb a bal és jobb oldali hátsó fal 8 láb hosszú szakaszai, amelyek 90 fokban hidraulikusan összecsukhatóak. A Schaefer által „erkélyeknek” nevezett részek közel 50 négyzetméternyi területet adnak a fedélzeti platformhoz, így kikötéskor vagy horgonyzáskor növelve a teret és a szórakozási lehetőségeket.
A V44 fedélzet hajó helyiségei több mint elég kényelmesek egy éjszakai vagy hétvégi tartózkodáshoz négy fővel a fedélzeten. A berendezések léggé „bársonyosak” ahhoz, hogy luxusnak éreztessék magukat, de mégis visszafogottak, hogy a tér és a rend érzetét keltsék.
Többféle meghajtási lehetőség közül választhatunk, beleértve a kül vagy belmotoros megoldásokat. Az ajánlott külmotoros meghajtási csomag három 400 lóerős Mercury Veradóból áll, amelyek egy joystick vezérlőrendszerbe vannak integrálva, amely nagyban leegyszerűsíti a kikötési manővereket. Az 1200 LE összteljesítmény tökéletesen illeszkedik a V44-hez, és meglehetősen tekintélyes 50 mérföld/órás WOT sebességet és 230 tengeri mérföldes utazósebességet eredményez. A yacht mindemellett kényelmes irányíthatóságú még a gyors, szűk fordulókban és nagyobb sebességnél vagy hullámzásban is.
A külmotoros változat mellett szól, hogy a lóerő-tömeg aránya sokkal nagyobb, mint a belmotoroké, legyen az benzines vagy dízelmotor. A V44-es külmotoros változata 500 literrel több üzemanyagot (több mint 400 kg-val több hasznos terhelést) képes szállítani, mint a belmotoros modell. A modern négyütemű külmotorok csendesek, megbízhatóak és kiszámítható élettartamúak.
Ha mégis úgy tűnne, hogy Schaefer túl sokat pakolt a V44-be, akkor igazunk van. De ez aligha lehet zavarba ejtő, mert pontosan ez az, ami történik, ha az ember már a kezdetektől fogva kitart az elképzelése mellett.
Forrás: powerandmotoryacht.com