Csónakokban, hajókban a kötelező felszerelés része a hajótest vízmentesítésére szolgáló eszköz. Ez lehet akár szapoly vagy fenékvízszivattyú is. Blogcikkünkben az utóbbiról lesz bővebben szó.
Blog
A boating.com magazin három tapasztalt hajóst kérdezett a tréleres tolatásról, mert az ezzel kapcsolatos problémák a "kikötési tanácsok" és a "mekkora teljesítményre van szükségem" mellett a leggyakoribb olvasói kérdések közé tartoznak.
Míg az üvegszálas hajók gélbevonatának kezelésére számos új termék, például kerámia és grafén spray-k jelentek meg, a hagyományos hajóviasz továbbra is a leghatékonyabb és legolcsóbb módja annak, ami megvédi a hajótestet a szennyeződésektől, foltoktól és az UV káros hatásaitól.
Motoros kishajók vizsgáztatása vagy másnéven szemléje előre meghirdetett időpontokban történik. A szemle során műszaki alkalmasságot és a kötelező felszerelések listáját ellenőrzi a hatóság.
A fa hajók ideje már lejárt és ma már leginkább üvegszálas testekkel találkozunk a vizeken. Az alumínium hajók az utóbbi időben viszont egyre népszerűbbek lettek így több horgász és kedvtelési hajós is a könnyű fémből épült modelleket választja. De vajon melyik a jobb? Előre eláruljuk: nem tudjuk eldönteni, hiszen nem csak objektív, hanem egyéni szempontok is vannak. Az előnyöket és hátrányokat viszont összegyűjtöttük. Lássuk!
Megkértük a egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia platformot a Chat GPT, hogy állítson össze egy 10-es tipp listást kezdő hajósok számára.
Az időjárás kezd hűvössé válni, de a szezon még meghosszabítható. Ehhez adunk néhány tippet. Mielőtt a hajó partra kerül és a téliesítés munkálatait elkezdjük, kalandra fel!
Közeleg a tél és a motorok téliesítésén a legtöbben már túl is estek. A hajók néhány hónap kényszerpihenőn állnak majd a parton. A tárolásukhoz adunk tíz praktikus tippet.