Hajtóműolaj cseréje
A legtöbb külmotor gyártó azt tanácsolja, hogy az alsórészben lévő hajtóműolajat 100 óránként vagy évente egyszer (amelyik előbb bekövetkezik) cseréljük ki. A tiszta olaj kritikus fontosságú. A hajtómű szerkezete nagy terhelésnek van kitéve és fogaskerekeinek védelme kiemelten fontos a hibák és károk megelőzése szempontjából.
A hajtóműolaj cseréje egyszerű művelet, amelyet otthon is könnyen elvégezhetsz.
Mire lesz szükséged?
- Egy nagy egyenes, széles élű csavarhúzó az olajleeresztő csavarhoz.
- Tömítő gyűrűk a csavarok alá.
- Megfelelő típusú kenőanyag.
- Olajfeltöltő pumpa
- Tálca a használt olaj felfogásához
- Zárható edény a fáradtolaj tárolására, szállítására.
- Tiszta rongyok.
- Kesztyű
A megfelelő hajtóműolaj kiválasztása
A megfelelő hajtóműolajat a motor gyártója a felhasználói kézikönyvben ajánlja és a gyári olaj mindig biztos választás. Mi a MOTUL Translube expert hajtóműolaját használjuk, amely megfelel a legtöbb motorgyártó összes specifikációjának és garanciális követelményének.
Olajcsere lépésről lépésre
A leeresztő csavar általában a hajtómű „torpedórész” oldalán található. A motort állítsd vagy trimmeld a legalsó pozícióba, hogy az összes olaj ki tudjon folyni.
A csavarhúzóval óvatosan kezd el meglazítani a leeresztő csavart! Előfordulhat, hogy korrózió miatt a csavar nehezen mozdul, ezért fontos, hogy ennél a műveletnél a csavar hornyát védjük. Beragadt csavart csavarlazítóval, légkulccsal, esetleg hőlégfúvós melegítéssel lehet megoldani.
Ha a csavar meglazult, a tálcát tedd a hajtómű alá és csavard ki a légtelenítő csavart is! Ez általában a kavitációs lap felett az alsó rész oldalán található. Ezután az olaj gyorsan kifolyik a hajtóműből, de várd meg míg ez teljesen megtörténik.
Az olajleeresztő csavar gyakran mágneses ezért finom fémreszelék tapadhat meg a felületén. Ez teljesen normális. Ebben az esetben tiszta ronggyal tisztítsd meg a felületet. A csavarok tömítéseit cseréld ki!
A kifolyó olajat mindenképpen szemügyre kell venni. Ha az tejfehér vagy krémszínű, akkor víz került az alsó rész belsejébe. Ez a belső rész korróziójához és költséges meghibásodáshoz vezet. Mindenképp fordulj szervizhez!
Miután az olaj teljesen kicsöpögött, csatlakoztasd az olajfeltöltő pumpa végét az alsó csavar helyére és a pumpa házat pedig tekerd az olajos flakonra. Az olajfeltöltés pumpálással történik addig, míg a felső légtelenítő csavarnál meg nem jelenik a friss olaj. Ez jelzi, hogy a szint megfelelő.
Elsőként a felső csavart helyezd vissza, ezzel megakadályozod, hogy az olaj azonnal kifolyjon az olajpumpa adapterének eltávolításakor. Ezek után az alsó csavart helyezd vissza úgy, hogy az olajpumpa adapterét gyors mozdulattal eltávolítod a nyílásból, míg a másik kezeddel a csavart a helyére teszed. Más módszer is jó, de a lényeg, hogy minél kevesebb olaj folyjon ki.
Nem maradt más hátra, mint a hajtómű tisztára törlése és a használt olaj megfelelő újrahasznosítása.